2023-07-18

[POP 명곡] I Will Always Love You - Whitney Houston : 원곡가사/한글번역

I Will Always Love You - Whitney Houston

 

Whitney Houston - I Will Always Love You (Official 4K Video)



[원곡 가사]                                 

If I should stay
Well I would only be in your way
And so I'll go, and yet I know
I'll think of you each step of the way

And I will always love you
I will always love you

Bitter-sweet memories
That's all I'm taking with me
Good-bye, please don't cry
'Cause we both know that I'm not
What you need

But I will always love you
I will always love you

And I hope life, will treat you kind
And I hope that you have all
That you ever dreamed of
Oh I do wish you joy
And I wish you happiness
But above all this
I wish you love
I love you
I will always love you

I, I will always, always love you
I will always love you
I will always love you
I will always love you



[한글 번역]                              

만약 내가 머물러 있다면
당신을 방해할 뿐일 거에요
그래서 난 떠나가지만
언제나 그렇듯이
당신을 생각하며 걸어갈 거에요.

그리고 나는 언제나 당신을 사랑할 거에요
나는 언제나 당신을 사랑할 거에요

걸 가지고 난 떠나요
안녕, 울지 말아요
우리 둘 다 잘 알잖아요
나는 당신이 필요한 사람이 아니라는 걸

그러나 나는 언제나 당신을 사랑할 거에요
나는 언제나 당신을 사랑할 거에요

그리고 내가 바라는 건 삶이 당신을 부드럽게 대해줄 거라는 거에요.
그리고 당신이 꿈꾸던 모든 것을 갖게 되길 바랄게요.
오, 나는 당신이 기쁨을 느끼기를 바랄게요.
그리고 행복을 느끼기를 바랄게요.
하지만 이 모든 것보다도,
나는 당신이 사랑을 느끼길 바랄게요.
나는 당신을 사랑해요.
언제나 당신을 사랑할 거에요.

나는, 나는 언제나 당신을 사랑할 거에요
나는 언제나 당신을 사랑할 거에요
나는 언제나 당신을 사랑할 거에요
나는 언제나 당신을 사랑할 거에요



[영화- 보디가드 OST]


The BodyGuard
The BodyGuard

"The Bodyguard"는 1992년에 개봉한 미국의 로맨틱 액션 영화다. 이 영화는 팝 스타인 레이첼 마리의 목숨을 위협하는 스토커로부터 그녀를 지키기 위해 고용된 전직 비밀 요원인 프랭크 파머와의 사랑이야기이며, 휘트니 휴스턴과 케빈 코스트너가 주연으로 출연하였다. 휘트니 휴스턴의 아름다운 음악과 감동적인 연기, 흥미진진한 액션 장면을 볼 수 있는 영화이다.


영화 보디가드 OST Whitney Houston I Will Always Love You (1992)

#WhitneyHouston #휘트니휴스톤 #IWillAlwaysLoveYou #원곡가사 #한글번역 #가사
#보디가드OST  #보디가드



댓글 1개:

▲Goto Top